Wycieczka do Szwecji

IMG 20180927 095106 resized 20181017 111533327.jpgNasza wycieczka do Szwecji rozpoczęła się od zwiedzania OCEANARIUM w Gdyni. Zobaczyliśmy tam wiele gatunków ryb oraz stworzeń morskich. Po obejrzeniu wystawy odbył się krótki spacer. Autokar zawiózł nas na prom, gdzie po odprawie zakwaterowałyśmy się w swoich kajutach. Mimo swojego małego rozmiaru okazały się być dość wygodne i dobrze wyposażone. Olbrzymi prom STENA LINE wywarł na nas wielkie wrażenie, a w szczególności pokład widokowy.
Na promie znajdowały się 2 restauracje , w których każdy mógł znaleźć to, co lubi. Po posiłku poszliśmy odpocząć do kabin. Wraz ze wschodem słońca nasz prom zawitał do portu w Szwecji. Ten dzień spędziliśmy zwiedzając Karlskronę, Kalmar oraz wyspę Olandię, na którą dostaliśmy się przejeżdżając przez najdłuższy most (ponad 6km).
Odwiedziliśmy Muzeum Marynarki Wojennej Szwecji, kościół w Kalmarze i wysłuchaliśmy ciekawych opowieści i legend przez naszą panią przewodnik. Podczas zwiedzania mieliśmy czas na zakup słodyczy, pamiątek i innych gadżetów. Dzień zakończył się powrotem na prom, gdzie mieliśmy czas dla siebie . Mogliśmy odwiedzać się w kajutach, robić zakupy w sklepie wolnocłowymi wychodzić na pokład widokowy – oczywiście w towarzystwie naszych super opiekunów.
Największym wyzwaniem było umycie się podczas rejsu a niestety bujało…
Trzeci dzień upłynął nam na zwiedzaniu Gdańska i powrocie do domu. Zwiedziliśmy wspaniałe MUZEUM II WOJNY ŚWIATOWEJ, po czym udaliśmy się na spacer po gdańskiej starówce. Około godz.13.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Było super, spędziliśmy miło czas i żałujemy , że tak szybko wróciliśmy do domy